Az x-import.hu segít önnnek

Gépjármű behozatal az Európai Unióból

Minden amit az EU-ból történő gépjármű importról tudni kell

Legfontosabb tudnivalók

Nem kell sem vámot és sem ÁFA-t fizetni! 

Az EU-n belül vámunió van érvényben, így uniós országból behozott használt gépjárművekre nem kell sem vámot, sem ÁFA-t fizetni. Fontos, hogy csak használt jármű esetén van így, ennek feltétele, hogy legalább hat hónapos legyen a gépjármű és már legyen benne legalább hatezer kilóméter. Új jármű esetén külföldi kereskedő által kiállított ÁFA-tartalmú számlával kérhető itthon ÁFA-mentesség. 

Érvényes műszakival jöhet a honosítás!

Az EU-s műszaki vizsgát a Nemzeti Közlekedési Hatóság egyenértékűnek veszi egy magyar műszakival. Így ha EU-n belülről érkező járműhöz van műszaki vizsga igazolás, akkor nem kell műszaki vizsga, csak egy egyszerű műszaki szemle. Hat évnél fiatalabb és 160 ezer kilóméternél kevesebbet futot jármű esetén csak készítenek pár fényképet a járműről, ellenőrzik az adatokat, és máris kaphat magyar rendszámot.

lejárt műszaki egyedi forgalomba helyezés

Hat évnél idősebb és 160 ezer kilóméternél többet futott jármű esetén műszeres károsanyag-kibocsátás mérés is történik a külföldi műszaki vizsga elfogadását megelőzően. Ezen értékeknek határértéken belül kell lennie ahhoz, hogy az autó honosítása megtörténhessen.

Egyedi forgalomba helyezés: ha nincs érvényes műszaki

Ha nincs is műszaki a járművön, akkor sincs baj. Ha az EU-n belül lett vásárolva és van uniós tagállamban kiállított forgalmi engedély, akkor csak egy adásvételi és/vagy számla kell, és egy műszaki vizsga után máris forgalomba helyezhető Magyarországon. Ez nagy előny nem EU-s járművekhez képest, ahol számos egyéb okiratra szükség van a honosításhoz.

Arra viszont oda kell figyelni, hogy számlát vagy adásvételi szerződést kapunk-e az eladótól. Ha a külföldi forgalmiban cég szerepel, mint tulajdonos, akkor mindenféleképpen kell számla. Ha kereskedőtől vesszük a járművet, akkor is kell számla. Emelett célszerű minden esetben kétnyelvű (tehát magyar verziót is tartalmazó) adásvételi szerződést kérni. 

Mennyibe kerül?

Az EU-s autóimport költségei

Az alábbi költségtételekkel kell számolni

Szállítás

kb. 100 Ft / km

Ideglenes rendszám és biztosítás

50 – 250 euró

Magyar műszaki vizsgáztatás

8 ezer – 40 ezer Ft

Eredetiségvizsga

17 ezer – 20 ezer Ft

Regadó

változó

Átírási illeték

változó

Okmányirodai illeték

20.500 Ft

történetek

import gépjármű sztorik elsőkézből

Elmeséljük tapasztalatainkat, hogy tanulhasson mindenki belőle. 

Belga nissan

holland oldtimer

ó

olasz motor