X-import.hu
KPM vizsga - nkh hatósági műszaki vizsgálat

KPM VIZSGA - NKH HATÓSÁGI MŰSZAKI VIZSGÁLAT
Mi az a kpm vizsga?
A KPM vizsga a Nemzeti Közlekedési Hatóság által végzett, külföldi járművek forgalomba helyezése előtt kötelezően lefolytatandó műszaki vizsgálat köznyelvben elterjedt megnevezése.
Külföldi okmányokkal rendelkező járművet akkor sem lehet KPM vizsga nélkül forgalomba helyezni, ha a külföldi műszaki vizsga érvényes. Ez alól kivételt kizárólag az 50 cc alatti robogó és egyes mopedautók képeznek.
Mi az az NKH?
Az NKH a Nemzeti Közlekedési Hatóság rövidítése. A hatósági műszaki vizsgálat lefolytatására jogszabály szerint alapesetben az NKH jogosult.
Az NKH-nak megyénként legalább egy vizsgaállomása van, általában a megyeszékhelyen. Budapesten kettő, Pest megyében öt, Bács-Kiskun megyében két vizsgaállomás is található. Kizárólag ezen helyszíneken lehetséges az NKH hatáskörébe tartozó KPM vizsgák lefolytatása.

Bizonyos speciális feltételek teljesülése esetén a Magyar Autóklub is végezhet KPM vizsgát, ennek azonban több buktatója van, valamint drágább is, mint az NKH elvégzett KPM vizsga. Erről bővebb felvilágosítást e-mailen tudunk adni.
Mennyibe kerül?
A KPM vizsga hatósági díjszabását a vonatkozó 91_2004. (VI. 29.) GKM rendelet tartalmazza.

Időpontfoglalás
Fontos! Egy alvázszámra csak egy élő KPM vizsgaidőpont lehet a rendszerben. Ha már van meglévő időpont, az alábbi hibaüzenet fog megjelenni. Ilyenkor a meglévő időpontot először töröltetni kell!

Mi történik bukás esetén?
A bukás esélyének csökkentése érdekében készítettünk egy listát, amely a leggyakoribb műszaki és közlekedésbiztonsági problémákat tartalmazza. Ezt lejjebb görgetve Ön is megtalálja.
Ha egy jármű megbukik a KPM vizsgán, 16.290 forint az ismételt műszaki vizsgálat hatósági díja. Emellett bizonyos esetekben 22.800 forint egyedi forgalomba helyezés eljárási díjat is meg kell fizetni.
Hogyan készíthető fel járműve a KPM vizsgára?

A szerelők és szervizek többsége nem rendelkezik a KPM vizsgára való felkészítéshez szükséges tudással, valamint a megfelelő műszerekkel sem. Kifejezetten KPM vizsga felkészítésre szakosodott, vagy időszakos műszaki vizsgatevékenységet végző vizsgálóállomás alkalmas csak a KPM vizsgára való felkészítés elvégzésére.
kpm vizsga - nkh műszaki vizsgálat
Mik a vizsga követelmények?
A magyarországi forgalomba résztvevő járművek „műszaki megvizsgálásnak” követelményeit a 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet tartalmazza. Ez egy 589 oldalas jogszabály, lényegében lehetetlen minden egyes tételt számon tartani. Éppen emiatt készítettünk egy listát, amely a ténylegesen leggyakrabban bukáshoz vezető okokat tartalmazza.
- alvázszám és motorszám beütések megfelelősége és épsége (okmányokkal egyezőek, illetve nem sérültek, módosítottak)
- súlytábla megléte
- gépjármű adattábla (EU típuskód ellenőrzése)
- fényszóró, távolsági fényszóró, helyzetjelző, index, féklámpák, tolatólámpa, ködlámpák, rendszámtábla világítás ellenőrzése
- vezetőoldali és utasoldali ablakemelőnek működnie kell
- lámpatestekben nem lehet esővíz
- LED-es égők kizárólag abban az esetben, ha az autón eredetileg (gyárilag) is LED-es lámpák voltak
- dudának működnie kell
- ablakmosó és ablaktörlők megfelelősége (legyen ablakmosó folyadék a tartályban!)
- fékhatás és fékek megfelelő állapota (műszeres mérés)
- pedálokon gumi borításnak kell lennie
- alváz megfelelő állapota (korróziómentes, gumialkatrészek nem elhasználtak)
- folyadék- és olajfolyások nem megengedettek
- kipufogórendszer megfelelő állapota (korróziómentes, megfelelő rögzítések és tömítések)
- károsanyagkibocsátás autó emissziós besorolásának megfelelő határértékeken kell, hogy legyen (műszeres mérés)
- felfüggesztés megfelelő állapota (rugók, lengéscsillapítók, szilentek stb.)
- karosszéria megfelelő állapota (nem lehet átrozsdásodás, színeltérés, nem megfelelően rögzített karosszériaelem, súlyos karosszériasérülés vagy deformáció)
- a külföldi forgalmi engedélyben szereplő ülések számával megegyező ülésnek kell lennie a járműben
- minden üléshez tartoznia kell biztonsági övnek
- raktérrel rendelkező haszongépjármű esetén az utasteret és a rakteret válaszfal kell, hogy elválassza
- ülés nem lehet kiszakadva
- szélvédőn nem lehet repedés, sérülés, kiváltképp a sofőr látószögében
- gumik állapota (profilmélység, gumi elhasználtsága – belső oldalon is!)
- egy tengelyen azonos gumiknak kell lennie
- vonóhorog megfelelő állapota (amennyiben van) – a vonóhorog legyen felszerelve, különben nem fog bekerülni a forgalmiba!
- pótkereket ellenőrzik (csomagtartó legyen üres)
- hibalámpák (motorhiba, légzsákhiba, guminyomás hiba nem éghet, ezekért azonnali bukás jár)
- nem gyári átalakítások kizárólag műbizonylat bemutatása mellett, minden egyéb esetben az autó megbukik (beleértve például: sötétítés, ültetés, tuning, sportrugó, sportkipufogó)
Egyéb fontos tudnivalók a vizsgára készülve:
- amennyiben az autón vonóhorog tartozik, a vizsgára legyen felszerelve, különben nem fog bekerülni a magyar forgalmi engedélybe
- tetőcsomagtartó, illetve tetőbox nem lehet az autón a vizsgán
- gyermekülést lehetőség szerint vegyék ki, ha erre nincs mód, a rögzítést oldják ki
- a csomagtartóban és az üléseken nehezen mozdítható, nagy méretű tárgyat ne hagyjanak
KPM VIZSGA - NKH HATÓSÁGI MŰSZAKI VIZSGÁLAT



MI AZ A KPM VIZSGA?
A KPM vizsga a Nemzeti Közlekedési Hatóság által végzett, külföldi járművek forgalomba helyezése előtt kötelezően lefolytatandó műszaki vizsgálat köznyelvben elterjedt megnevezése.
Külföldi okmányokkal rendelkező járművet akkor sem lehet KPM vizsga nélkül forgalomba helyezni, ha a külföldi műszaki vizsga érvényes. Ez alól kivételt kizárólag az 50 cc alatti robogó és egyes mopedautók képeznek.
Mi az az NKH?
Az NKH a Nemzeti Közlekedési Hatóság rövidítése. A hatósági műszaki vizsgálat lefolytatására jogszabály szerint alapesetben az NKH jogosult.

Az NKH-nak megyénként legalább egy vizsgaállomása van, általában a megyeszékhelyen. Budapesten kettő, Pest megyében öt, Bács-Kiskun megyében két vizsgaállomás található. Kizárólag ezen helyszíneken lehetséges az NKH hatáskörébe tartozó KPM vizsgák lefolytatása.
KPM vizsga az Autóklubnál?

Bizonyos speciális feltételek teljesülése esetén a Magyar Autóklub is végezhet KPM vizsgát, ennek azonban több buktatója van, valamint drágább is, mint az NKH elvégzett KPM vizsga. Erről bővebb felvilágosítást e-mailen tudunk adni.
Mennyibe kerül?
A KPM vizsga hatósági díjszabását a vonatkozó 91/2004. (VI. 29.) GKM rendelet tartalmazza.

Időpontfoglalás
A KPM vizsgára az időpontfoglalás módja nem egységes. Kollegáink naprakészen tudják mindegyik vizsgaállomásra vonatkozóan az időpontfoglalás mikéntjét. Az alábbi linken tud időpontot foglalni rajtunk keresztül.
A KPM vizsgára történő időpontfoglalás feltétele a járműokmányok beküldése.
Ehhez szkennelve vagy jó minőségű fényképen szükség lesz tehát a jármű forgalmi engedélyére, törzskönyvére, valamint a tulajdonszerzés igazolására (adásvételi szerződés, számla, ajándékozási szerződés, tulajdonosi nyilatkozat).
Kollegáink ellenőrizni fogják Önnek, hogy minden szükséges dokumentum rendelkezésre áll-e, és jelzik, ha valami hiányzik.
Mi történik bukás esetén?
A bukás esélyének csökkentése érdekében készítettünk egy listát, amely a leggyakoribb műszaki és közlekedésbiztonsági problémákat tartalmazza. Ezt lejjebb görgetve Ön is megtalálja.
Ha egy jármű megbukik a KPM vizsgán, 16.290 forint az ismételt műszaki vizsgálat hatósági díja. Emellett bizonyos esetekben 22.800 forint egyedi forgalomba helyezés eljárási díjat is meg kell fizetni.
Mik a vizsga követelmények?
A magyarországi forgalomba résztvevő járművek „műszaki megvizsgálásnak” követelményeit a 5/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet tartalmazza. Ez egy 589 oldalas jogszabály, lényegében lehetetlen minden egyes tételt számon tartani. Éppen emiatt készítettünk egy listát, amely a ténylegesen leggyakrabban bukáshoz vezető okokat tartalmazza.
- alvázszám és motorszám beütések megfelelősége és épsége (okmányokkal egyezőek, illetve nem sérültek, módosítottak)
- súlytábla megléte
- gépjármű adattábla (EU típuskód ellenőrzése)
- fényszóró, távolsági fényszóró, helyzetjelző, index, féklámpák, tolatólámpa, ködlámpák, rendszámtábla világítás ellenőrzése
- vezetőoldali és utasoldali ablakemelőnek működnie kell
- lámpatestekben nem lehet esővíz
- LED-es égők kizárólag abban az esetben, ha az autón eredetileg (gyárilag) is LED-es lámpák voltak
- dudának működnie kell
- ablakmosó és ablaktörlők megfelelősége (legyen ablakmosó folyadék a tartályban!
- fékhatás és fékek megfelelő állapota (műszeres mérés)
- pedálokon gumi borításnak kell lennie
- alváz megfelelő állapota (korróziómentes, gumialkatrészek nem elhasználtak)
- folyadék- és olajfolyások nem megengedettek
- kipufogórendszer megfelelő állapota (korróziómentes, megfelelő rögzítések és tömítések)
- károsanyag kibocsátás autó emissziós besorolásának megfelelő határértékeken kell, hogy legyen (műszeres mérés)
- felfüggesztés megfelelő állapota (rugók, lengéscsillapítók, szilentek stb.)
- karosszéria megfelelő állapota (nem lehet átrozsdásodás, színeltérés, nem megfelelően rögzített karosszériaelem, súlyos karosszériasérülés vagy deformáció)
- a külföldi forgalmi engedélyben szereplő ülések számával megegyező ülésnek kell lennie a járműben
- minden üléshez tartoznia kell biztonsági övnek
- raktérrel rendelkező haszongépjármű esetén az utasteret és a rakteret válaszfal kell, hogy elválassza
- ülés nem lehet kiszakadva
- szélvédőn nem lehet repedés, sérülés, kiváltképp a sofőr látószögében
- gumik állapota (profilmélység, gumi elhasználtsága – belső oldalon is!)
- egy tengelyen azonos gumiknak kell lennie
- vonóhorog megfelelő állapota (amennyiben van) – a vonóhorog legyen felszerelve, különben nem fog bekerülni a forgalmiba
- pótkereket ellenőrzik (csomagtartó legyen üres)
- nem gyári átalakítások kizárólag műbizonylat bemutatása mellett, minden egyéb esetben az autó megbukik (beleértve például: sötétítés, ültetés, tuning, sportrugó, sportkipufogó)
- hibalámpák (motorhiba, légzsákhiba, guminyomás hiba nem éghet, ezekért azonnali bukás jár)