Olcsó nemzetközi autószállítás

Legfontosabb tudnivalók

A gyűjtőtréler egy 8 autó szállítására alkalmas 24 tonnás kamion. Az adott országban összeszedi a hazahozandó autókat és egyszerre hozza őket haza, így a költség eloszlik nyolcfelé

Ez az oka annak, hogy a gyűjtőtréleres autószállítás az egyik legköltséghatékonyabb megoldás járművének hazajuttatására.

Minden héten több kamion megy ki, az alábbi országokból szervezünk rendszeres heti fuvart:

A fenti országokból általában a megrendelés leadásától számított egy-két héten belül hazaér az autó.

Mi a helyzet a többi országgal?

Az EU egyéb tagállamaiba alkalomszerűen megy ki gyűjtőtréler, várhatóan ezen országokból az átfutási idő hosszabb lesz. A legtávolabbi lehetséges felvételi helyszín nagyjából 2.500 kilométer Budapesttől számítva

EU-n kívüli országokba nem létezik gyűjtőtréleres szolgáltatás.

Európa gyűjtőfuvar

Svájcból, Norvégiából és Angliából történő autó szállításra egyedi ajánlatot tudunk adni. EU-n kívüli autók tréleres hazaszállítása során egészen biztosan T1 okmánnyal történő továbbításra lesz szükség az uniós beléptetés során. Ezzel együtt vámbiztosíték (vámletét) megfizetését is előírhatja a külföldi vámhatóság.

Ezt alapvetően úgy lehet elkerülni, hogy saját lábon, külföldi rendszámmal jön haza az autó.  Az egyes határátkelőkön nem egyforma a szigor, a legszigorúbb a norvég-svéd határátlépés, a legkevésbé talán a svájci-német határátkelőkön szigorúak a vámosok.

Mennyibe kerül?

Autószállítás tréleren

A gyűjtőfuvaros megoldás a szállítási formák közül általában az egyik legkedvezőbb. Ajánlatot a pontos felvételi cím és a jármű paraméterei megadása után tudunk készíteni.

Milyen költségek merülnek fel egy autó hazaszállítása esetén?

A költségek egy része laikus számára is könnyen kitalálható, úgy mint üzemanyag, a sofőr fizetése vagy órabére, valamint a szállítójármű amortizációja.

Egy szállítás összköltségének azonban az egyik legfájdalmasabb része az útdíjak, vagy más néven úthasználati díjak ezekről írunk most kicsit részletesebben.

Mit kell tudni az útdíjakról?

Az útdíjak hagyományosan a nehezebb járművek utakra rótt pluszterhelését voltak hivatottak kompenzálni, azonban az utóbbi időben egyre gyakoribb a széndioxid (CO2) és egyéb károsanyag-kibocsátás környezeti hatásait is ellensúlyoztatni úthasználati díj megfizettetése révén. 

Útdíj, úthasználati díj autószállítás

SÚLY ALAPÚ ÚTDÍJAK

3,5 tonna össztömeg felett minden jármű útdíjköteles az Európai Unió országaiban.

Mivel még egy kisebb autómentő vagy autószállító jármű is általában legalább két tonnás, valamint a mai autók súlya ritkán megy másfél tonna alá, így az autószállítások többsége esetén az úthasználati díjak hozzátevődnek a szállítás egyéb költségeihez.

EMISSZIÓS ÚTDÍJAK

Ha a súlyhoz kötődő díjak nem lennének épp elég nagy teher a szállítóknak, az Európai Unió nemrég előírta, hogy 2024 március végéig minden tagállamban károsanyag-kibocsátás alapú úthasználati díjat is kötelező bevezetni.

Elsőként Németország harangozta be az emissziós útdíj bevezetését, ami a szállítási költségeket várhatóan akár 80 százalékkal is megemelheti

A korábbi húsz eurócent körüli kilométerdíj helyett egy 24 tonnás kamion esetén 2023. december 1-től akár 48 eurócent is lehet

Az EU többi tagállama számára is mintát jelentő német úthasználati díj kategóriák 2023 decemberétől:

F KATEGÓRIA

EURO 0 és EURO 1-nek megfelelő kibocsátási szint:

7,5 tonna és 12 tonna között: 27 cent per km

12 tonna és 18 tonna között: 35 cent per km

18 tonna felett: 48 és 51 cent között per km

E KATEGÓRIA

EURO 2-nek megfelelő kibocsátási szint:

7,5 tonna és 12 tonna között: 27 cent per km

12 tonna és 18 tonna között: 34 cent per km

18 tonna felett: 44 és 50 cent között per km

D KATEGÓRIA

EURO 3-nak megfelelő kibocsátási szint:

7,5 tonna és 12 tonna között: 24 cent per km

12 tonna és 18 tonna között: 31 cent per km

18 tonna felett: 40 és 45 cent között per km

C KATEGÓRIA

EURO 4-nek megfelelő kibocsátási szint:

7,5 tonna és 12 tonna között: 22 cent per km

12 tonna és 18 tonna között: 28 cent per km

18 tonna felett: 37 és 41 cent között per km

B KATEGÓRIA

EURO 5-nek megfelelő kibocsátási szint:

7,5 tonna és 12 tonna között: 20 cent per km

12 tonna és 18 tonna között: 27 cent per km

18 tonna felett: 35 és 38 cent között per km

A KATEGÓRIA

EURO 6-nak megfelelő kibocsátási szint:

7,5 tonna és 12 tonna között: 16 cent per km

12 tonna és 18 tonna között: 19 cent per km

18 tonna felett: 24 és 26 cent között per km

Mennyi idő?

A rendeléstől a jármű leszállításáig eltelt idő a felvételi ország függvénye.

Az időtáv attól függ, hogy milyen gyakran van az adott országba fuvar.

Németországba heti több fuvar is van, így innen akár 1-2 héten belül is haza tud jutni az autó.

Biztosítás

Minden tréleres szállítmányra többmillió euró értékben rakománybiztosítás kerül megkötésre. 

A tréleres szállítás eleve jóval biztonságosabb, mint lábon hazahozni egy autót. Emellé a gyűjtőtrélerek minden esetben rakománybiztosítással rendelkeznek.

Rendkívül ritka eset, hogy autótréleres szállítás során a rakomány sérülne. Ez esetben a biztosító állja a kár.

Van-e mód sürgősségi szállításra?

A gyűjtőtréleres szállítás lényege, hogy nyolc autót szed fel a sofőr. Ez szervezést és tervezést igényel, emiatt sürgős megrendelésekre csak ritkán van mód. 

Amennyiben kifejezetten fontos Önnek az időfaktor, ebben az esetben a gyűjtőfuvar nem az optimális megoldás az Ön számára.

Sürgős szállításra az alábbi megoldások léteznek:

  • I rendszámos hazahozatal 
  • Egyedi tréleres szállítást 

engedélyek

2,5 tonna felett az autószállítás engedélyköteles.

Az alábbi engedélytípusok léteznek:

Súlykorlátozás autószállítás

Súlykorlátozások és méretkorlátozások

Bármilyen közúti rakomány esetén nagy jelentősége van a különböző súly- és méretkorlátozásoknak, különösen így van ez gépjárműszállítás esetén. A túlsúlyos szállítás bírsága rendkívül magas.

Túlsúlyos szállítás esetén a kockázat része, hogy a szállítójármű meghibásodik, vagy műszaki hiba révén balesetet szenved.